HISTORIEN

"Skredderarven er grunnsteinen i bedriften, og stoltheten som definerer vårt konsept"

80 år med skredderhistorie

Det er mer enn 80 år siden Einar Kvamme etablerte sin skredderpraksis i den lille bygda Olden, i Sogn og Fjordane. Siden den gang har bedriften gått i arv gjennom tre generasjoner. I 1986 etablerte sønnesønn, Finn Einar Kvamme, RICCOVERO. Med sine fasjonable dresser tok han familiebedriften til nye dimensjoner.

Siden åpningen av vår første Concept Store i 1999, har RICCOVERO stadig vokst og utviklet seg. I 2002 introduserte vi, med stor suksess, RICCOVERO WOMAN på det norske markedet. I dag består herre- og damekolleksjonene av klassisk konfeksjon, casual-wear, sko og tilbehør.

Merkevaren RICCOVERO selges i dag gjennom et landsdekkende nett av forhandlere, samt syv RICCOVERO Concept Stores.

Vi jobber stadig for å utvikle et merke som inspirerer til en sofistikert og individuell stil - Likevel er skredderarven grunnsteinen i bedriften, og stoltheten som definerer vårt konsept.


1936

KVAMME KONFEKSJON
Kvamme Konfeksjon blir etablert av Einar Kvamme i Olden, Sogn og Fjordane. Dette er starten på en familiebedrift som går i arv gjennom tre generasjoner.


1986

RICCOVERO 
Sønnesønn Finn Einar Kvamme overtar driften, og etablerer RICCOVERO. Med sine fasjonable dresser tar han familiebedriften til nye dimensjoner.


1999

RICCOVERO CONCEPT STORE 
Vi åpner vår første Concept Store i Hegdehaugsveien i Oslo. Merkevaren RICCOVERO selges i dag gjennom et landsdekkende nett av forhandlere, samt syv RICCOVERO Concept Stores.


2002

RICCOVERO WOMAN 
Med stor suksess introduseres RICCOVERO WOMAN på det norske markedet, med designer Kjersti Kvamme i spissen. Få år senere mottar hun prisen som en av landets mest innovative kvinner. 


2011

KRISTIAN AADNEVIK x RICCOVERO
RICCOVERO inngår samarbeid med den internasjonale designeren Kristian Aadnevik. Sammen lanserer vi flere kolleksjoner med stor suksess.


2016

80 YEARS OF TAILORING HISTORY
RICCOVERO feirer 80 år og markerer det med stor visning av SS17 kolleksjonen i Oslo. 


2017

RICCOVERO REDEFINED
Skredderarven vil alltid være grunnsteinen i bedriften, men vi jobber stadig for å utvikle oss i takt med tiden. I 2017 relanserer vi merkevaren, med ny logo og nye konsepter - For å være tydeligere og mer konsekvente på våre verdier og mål.